Retourneren

icoontjeretournerenzonderRetourneren

Zie hieronder de meest gestelde vragen over retourneren

Kan ik mijn webshopbestelling retourneren?

Alle bestellingen die in onze webshop zijn besteld mag u binnen 14 kalenderdagen na ontvangst retourneren met het modelformulier voor herroeping, of u kunt tijdens deze termijn aan ons laten weten van de aankoop af te zien. In dit laatste geval dient u binnen maximaal 14 dagen na deze mededeling het product aan ons te retourneren.

Dit herroepingsrecht geldt helaas niet voor producten die zijn aangeschaft in onze outlet in Amstelveen en bij producten die speciaal op maat zijn gemaakt. Bijvoorbeeld producten die tot stand zijn gebracht a.h.v. stof- en/of kleurkeuze van de klant. De reden dat deze producten niet retour gestuurd mogen worden is het feit dat de producten pas gefabriceerd worden nadat de klant de stof(fen), kleur(en) en afmeting(en) heeft uitgekozen. Hygiene artikelen zoals hoofdkussens en dekbedden waarvan de verzegeling is verbroken kunnen niet worden geretourneerd.

Gedurende de bedenktijd willen wij u vragen om zorgvuldig met de producten om te gaan. De producten graag in originele staat, ongebruikt en zoveel mogelijk in originele verpakking retourneren. U mag de producten beoordelen/bezichtigen zoals u ook in de winkel zou doen. Als een product door beschadiging in zijn geheel niet meer verkoopbaar is of een waardevermindering heeft dan is de klant aansprakelijk en kunnen wij de retourzending weigeren of kosten in rekening brengen.

Neem contact met ons op als u twijfelt of uw product retour gestuurd mag worden.

Ik heb iets besteld in de winkel en wil dit retourneren kan dit?

Als u iets hebt gekocht in de winkel en u wilt dit retourneren willen we u vragen om vooraf contact met ons op te nemen. Het is namelijk wettelijk niet verplicht om het gekochte retour te nemen en geld terug te betalen. In Nederland geldt: koop is koop. De betreffende verkoopadviseur zal met de directie bepalen of de reden van terugbrengen gegrond is en/of dat er een tegoedbon wordt gegeven. Nb. niet alle producten kunnen namelijk geretourneerd worden. Producten die zijn aangeschaft in onze outlet in Amstelveen en producten die speciaal op maat zijn gemaakt kunnen niet geretourneerd worden. Bijvoorbeeld producten die tot stand zijn gebracht a.h.v. stof- en/of kleurkeuze van de klant. De reden dat deze producten niet retour gestuurd mogen worden is het feit dat de producten pas gefabriceerd worden nadat de klant de stof(fen), kleur(en) en afmeting(en) heeft uitgekozen. Daarnaast kunnen hoofdkussens en dekbedden uit hygiënisch oogpunt niet retour worden genomen.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Als u uw bestelling wilt retourneren zijn de retour-, verzend-, demontage-en transportkosten voor eigen rekening. De retourneerkosten zijn per product verschillend. Indien u het retourproces door ons wilt laten uitvoeren dient u rekening te houden met de volgende kosten:

  • Inzet verhuislift (indien noodzakelijk) minimaal € 195,00
  • Voorrijkosten € 75,00 t/m 15 km. Boven de 15 km komt er een extra kilometervergoeding bij á € 1,97 per/km.
  • Demontage per artikel: € 3,00
  • Demontagetijd: € 55,00 per uur / per monteur
  • Verpakken per artikel: € 5,00
  • Verzendkosten: Producten die wij per post- of pakketdienst naar u toe hebben gezonden, kunt u ook weer op eigen risico (wij adviseren het daarom altijd aangetekend te doen) per post- of pakketdienst naar ons terugzenden. Deze kosten zijn voor eigen rekening. U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om hetgene wat u wilt retourneren zelf naar onze winkel te brengen, dat scheelt u verzendkosten.
Hoe lang duurt het voor mijn betaling is teruggestort?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Wij zullen het gehele aankoopbedrag terugbetalen op het door uw aangegeven IBAN nummer.

Mijn webshopbestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Wat vervelend dat de bestelling niet compleet is of beschadigd! Neem zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij dit voor u kunnen oplossen.

Hoe moet ik mijn bestelling retourneren?

Wilt u uw bestelling retourneren? Dan kunt u dit binnen 14 dagen, na ontvangst van uw product, bij ons melden. Hierna krijgt u nog eens 14 dagen de tijd om uw product retour te sturen. Graag wel in originele staat en en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking. Dus bekijk het product gerust zoals u in onze winkel ook zou doen. Als u de bestelling wilt retourneren willen we u vragen om het modelformulier voor herroeping zo compleet mogelijk in te vullen en binnen 14 dagen naar ons toe te sturen. U ontvangt dan een e-mail met hierin de instructies voor het retourneren van uw bestelling.

Heeft u een andere vraag over retourneren?

 Neem dan contact met ons op.